Chocolicious

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Malin - 13 april 2011 21:15

Efter lite funderingar och test hemma valde jag att lämna in sadeln för omstoppning eftersom jag upplever att den inte riktigt ligger an som jag vill. Alltid svårt med unghäst eftersom dom ändrar sig så kopiöst mycket under kort tid. Så nu håller vi tummarna för att den ligger bättre efter omstoppning.


Av Malin - 13 april 2011 10:30

Då var det dags för gång nummer två med uppsutten träning på banan. Hade med mig sambon som säkerhet. Började med att hoppa upp i stallet som förra gången, gick helt ua. Fortsatte ut till ridbanan där jag hoppade upp med pallen. Skrittade ca 5minuter på såväl fyrkant som små volter med sambon som säkerhet vid grimskaftet. Jobbade med att göra halt på kommando och sedan gå framåt igen. Kändes lite säkrare på kommandona idag och det gck något mindre vingligt att svänga. Jerez går i en jättetrevlig grundform där han självmant söker sig framåt/neråt utan att bi för lång. Nästa gång kan vi förhoppningsvis koppla bort grimskaftet :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards