Chocolicious

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Malin - 29 april 2011 09:30

Underbar morgon med solsken och fågelkvitter. Jerez och jag tog en skön, avslappnad promenad i grimma och grimskaft. Gick vägen till gässen idag igen, dock var fåglarna inte synliga, vilket var lite synd eftersom jag gärna sett att vi fått öva lite mer.


Det märks att Jerez finner en trygghet i att jag inte hetsar upp mig över något. Han liksom kikar på mig när det är något otäckt och så länge jag är lugn och låter grimskaftet hänga så göra han ingen större sak av det han ser. Han kikar lite, kan blåsa lite men går snällt förbi. Skönt med en klok och lätthanterlig unghäst :)


Nytt dressyrpass med Alcytano idag i det fina vädret!

Började i samma anda som förra passet, dvs att jobba med skrittarbete länge. Jobbade åttvolter samt lite öppna och skänkelvikningar. Kändes bättre den här gången. Därefter tog vi traven, jobbade mycket rakriktning på fyrkantsspåret och plockade sedan in honom på volten. Jobbade en längre stund med lättridningen för att få fram honom ordentligt. Svarade fint och hittade arbetsform snabbare idag.

Nedsuttet arbete där vi fortsatte fokusera på böjda spår och att hitta stabiliteten. Jobbade övergångar och plockade sedan fram fattningarna. Valde att fortsätta jobba med fattningar från skritt där han känns lugnare och mer uppmärksam. Jobbade rejält med galoppen idag och Alcytano känns mycket säkrare och bärigare i galoppen idag. Han svarar fint för sätet och samlar sig på begäran. Jobbade en del förvända galopp och det tog, men ojj så fin han blev efteråt :))


Avslutade med lite travarbete och han var såå stadig och fin i formen! Kul att det går framåt :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards