Chocolicious

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Malin - 12 maj 2011 14:00

Verkning av alla fyra hovarna. Jerez har starka och fina hovar och har hittills tolererat att gå barfota väldigt bra! Gick bra idag, något ryck med hoven, men står på det stora hela helt still.


Idag har jag dessutom ridit Alcytano;

Idag var Alcytano ingen pärla på ridbanan vill jag lova. Eftersom jag inte känner honom så väl är det svårt att avgöra om det är dumheter eller om han är muskeltrött?!

Hade iaf noll bjudning framåt och tjurade vid pådrivning. Hade ju dessvärre inget spö med mig, tycker det är bra att ha något att peta med när de börjar tjura och gå emot skänkeln.

Iaf diskuterade vi huruvida vi skulle gå framåt på min begäran eller inte en liten stund, tills han plötsligt kom på att han skulle bjuda framåt och då jobbade vi en stund med traven. Fortsatte med galoppjobb, där han dessvärre kändes kantig och stel idag, vilket kan tala för muskeltrötthet och träningsvärk. Avslutade med att mjuka runda honom och kände sedan igenom muskulaturen utan att hitta något avvikande.


Får ta upp det med Kerstin som känner honom bättre och se om hon har märkt något!


På kvällen var det Örebro och Vårruset med jobbet som gällde. Trevlig stämning och god picknickkorg   29 minuter blev löptiden för min del!

På återseende!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards