Chocolicious

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Malin - 13 maj 2011 13:00

Idag var det riddags igen. Började med att longera Jerez på ridbanan samtidigt som Lina red på banan. Nyttigt för Jerez att jobba med andra hästar som rids samtidigt. Han är superduktig och lyssnar verkligen på mig trots att Lina galopperade brevid oss och hennes häst var lite sprallig så bibehöll Jerez fokus på matte. Tog ett par varv i såväl skritt, trav som galopp idag.


Sen kom Putte ut och höll i medan jag hoppas upp i stigbyglarna. Gick superbra idag, trampade några gånger i stigbygeln innan jag hoppade upp och Jerez stod stilla :))

Sen skrittade vi runt något varv åt vardera hållet. Travade lite mer på fyrkanten idag där han bjöd på fint och jag kunde rida lätt utan problem. tränade lite avsaktningar och igångsättningar. Sen var det dags att prova galoppen. I vänster varv fick vi idag ett helt varv i galopp, duktigaste killen. Massivis med klapp och beröm. Höger varv blev det ett par fattningar men inga längre sejourer. Avslutade med att trava lite och skrittade sedan med massor av beröm. Stod snällt still vid avsittningen idag.


Massor med beröm med morätter och kel!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards