Chocolicious

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Malin - 26 maj 2011 22:01

Så har då äntligen blåsten lagt sig och idag blev det ridning för hela slanten.

Började med Jerez som redan stod inne när jag kom till stallet eftersom de släpper ut Loppan och fölis ensamma en stund på eftermiddagen.

Klädde på Jerez och vi gick upp till banan. Longerade ett par varv i skritt och trav innan jag plockade in honom till mig. Ställde upp honom för att sitta upp, han backade ett par steg och då fick han fortsätta backa med drivning ca 5meter innan jag stannade honom igen. Då stod han komplett still och jag hoppade upp helt själv idag  

Sen skrittade vi runt övade på att göra halt och volt. Gick över i trav och Jerez hade rätt tempo från början i traven. Jobbade med volter och rakt spår samt lite snett igenom. Sen fattade vi lungt och trevligt galopp och Jerez galopperade på i ett supertrevligt tempo och även här övade vi på att göra volter samt rida snett igenom och sakta av. Gick fint i båda varven och jag gjorde ett par fattningar. Avslutade med att skritta runt lite. Hoppade av och massvis med beröm  


Tog sedan itu med Alcytano som fick sig en klättertur i grusgropen idag. Klättrade branta backen i skritt 4ggr samt den lite längre flackare backen i galopp 3ggr. Däremellan jobbade vi trav samt klättring nerför backe. 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards