Chocolicious

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Malin - 5 juni 2011 15:46

Idag fick jag äntligen med mig sambon till stallet med kameran i högsta hugg för lite fotografering av när jag rider Jerez.

Vi fortsatte vårt arbete med gångarternas takt på raka och böjda spår samt avsaktningar och igångsättningar. Kan numera avsaktningar för endast sits och lite tygeltag, dvs utan att jag ptrooar honom samt igångsättningar för ett lätt tryck med skänkeln och jag behöver inte använda rösten. Märks att han blir starkare i galoppen och orkar mer. Uppsittningar och avhopp fungerar helt ua nu, vilket känns superskönt. Ska rida någon vecka till innan det är dags för 4v sommarvila för Jerez, välbehövligt och ett måste för att låta det han har lärt sig sjunka in.


Börjar med att longera lite.

  Duktiga killen står still vid uppsittning

    Skrittar runt lite...fina killen  

  Lite travarbete på volt...   ...och fyrkantsspår       

Å så lite galopp    

Uppställning  

Åh tack för idag min stjärna  

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards