Chocolicious

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Malin - 17 juli 2011 23:01

Åkte till stallet redan på morgonen, förvånad över att det var så varmt ute med tanke på gårdagens temperaturdip. Aja, inte mig emot. Putte hade tacksamt nog bytt ballofix kopplingen till Jerez vatten, vilken skillnad!Plockade in Jerez som var mäkta dammig. Borstade och myste medan vi plockade på grejerna. Upp till ridbanan, hoppade upp från pallen, helt oproblematiskt. Skrittade runt ett par varv. Därefter ägnade jag travarbetet åt att hitta en bra takt där han bjuder på framåt utan att rusa. Gick toppen idag och ham bjöd på stundtals riktigt fin form. Alternerade mycket mellan volter och fyrkantsspår, samt jobbade med övergångar. I galoppen fokuserade vi på samma sak, dvs lagom framåt växel och bättre form idag. Vilken käsla det är när han lägger ner sig i formen och rundar överlinjen... Åhh det ger mig gåshud för han är som en dröm att rida. Ger verkligen mersmak :-DAvslutade med att skritta av på lång tygel ett par varv. Duscha, morot och åter till hagen. Plockade med mig Alcytano in och gjorde iordning honom. Tog en sväng till grusgropen och klättrade. Körde på blandningen att vi klättrade uppför tunga backen i skritt, travade skogen runt de två första varvev. Fortsatte att klättra på varje varv men bytte sen ut traven mot galopp. Haha, Alcytano kändes som en ivrig fälttävlansponny med öronen spetsade och klippandes fram och tillbaka. Snacka om att han tycker det är kul :-D Efter avslutat stalletpass blev det klippning av nysådda gräsmattan samt tillverkning av körsbärssylt. Blir spännande att provsmaka B-) Åh nu är min semester slut så imorgon vänder jag åter bilen mot lasarettet!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards