Chocolicious

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Malin - 24 juli 2011 12:15

Ojojoj...idag var det så äntligen dags för lite sitsträning för min del. Kerstin hade lovat att longera Alcytano med mig i sadeln så jag kunde fokusera på att jobba med sits och skänklar. Blev ett riktigt kanonpass där jag verkligen kom till ridningen med skänklarna i rätt läge och sitsen där den skulle. Dessvärre började det ösregna efter en lite stund, å då menar jag verkligen ösregna. Jag var blöt ända in på skinnet och Alcytano såg ut som en dränkt katt. Men lika kul hade vi för det  


Skulle egentligen ha ridit Jerez efter det, men det vara bara att glömma eftersom jag var dyngsur så stor jag var, och inte hade några extra ridkläder med mig. Dessutom känns det inte riktigt motiverat att gå ut och hämta en genomvåt pållis i hagen, ställa in för att torka flr att sedan ge sig ut i regnet för att rida. Nää...vi tar ridningen imorgon istället. 


Åkte en sväng till stugan på eftermiddagen och passade på att plocka lite mer körsbär, samt att vi testade att göra krusbärssylt. Den blev riktigt god tyckte jag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards