Chocolicious

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Malin - 10 augusti 2011 19:30

Såå...idag var det så dags för första passet för Lina med Jerez.

Dagen kunde ha börjat bättre dock eftersom jag var till veterinären med Måns på förmiddagen, då han har fått ett otäckt sår vid underläppen, och idag hade en lymfkörtel under hakan svullnat upp. Så vi var där på morgonen och de pillade och tog utstryk på såret. Svårt att säga vad det kan vara, hon trodde i första hand på herpes men kan inte utesluta varken eosiniofila plaque eller malignitet??? Usch...tycker sådant här är fruktansvärt jobbigt. Mina djur är mina älsklingar och jag vill inte att de ska behöva lida. Iaf så kom vi överens om att låta det vara fram tills på måndag och se hur det utvecklas. Om det inte blir bättre, alt om det blir sämre så söver vi honom som kortast till veckan och tar en biopsi, så vi får reda på vad det är  

Mammas älskling  

   


Vidare till stallet på eftermiddagen och träning för Lina med Jerez. Hade trots allt tur med vädret då det bara kom sånt fint regn när jag red, stora delar av dagen har det fullkomligen vräkt ner.


Iaf så började vi med att skritta fram ordentligt på långa tyglar och sedan trava igång. Började sedan jobba med att hitta ett lagomt tempo och en bra takt längs med fyrkanten. Fick jobba ett varv i taget på stora mittvolten där fokus låg på att han skulle hitta en lagom form och spåra. Jobbade även lite snett igenom med avsaktning på mitten, ett par steg i skritt och sedan igång igen. Duktiga killen gick supertrevligt och var verkligen hur duktig som helst.

Jobbade lite galopp på slutet där vi galopperade på fyrkanten även här med fokus på att hitta ett jämnt rakt stöd  längs långsidorna, samt lite böjning vid hörnpasseringarna. Jerez galopperade på i stora trevliga språng.


Fick massor med beröm av Lina som tyckte det såg toppen ut och att han verkade jättetrevlig att jobba med samt visade så härlig framåtanda och egen bjudning till jobbet hela passet igenom. Hon tyckte vi låg väldigt väl med i träningen och att det vore lagom om vi körde ett pass ca var 5- 6:e vecka, mest för att kolla av lite.


Känns toppen och jag är så stolt över min prins   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards