Chocolicious

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Dubbla dressyrpass

Av Malin - 26 augusti 2011 18:34

Åkte till stallet strax efter lunch för att rida båda herrarna på ridbanan idag.

Började med Jerez, som var både smutsig och svettig när jag tog in honom. Riktigt fuktigt och varmt idag, med massor av flugor som verkligen är jobbiga  


Lite bilder på mattes smutsgris   

    Det är en dröm när man hämtar in honom från hagen och han ser ut så här. Det är bara att börja putsa!


Därefter klädde vi på oss alla sakerna och passade på att ta lite kort utanför stallet innan vi begav oss upp till banan. Pluttisen är inte såå superduktig på att posera för kort   

       Körde ett pass med mycket fokusering på takt och tempo med trevlig form. Kändes bra, även om Jerez blev varmt och trött av hettan som var ute. Jobbade fyrkantsspår - volt och började även lite smått att känna på att byta mellan åttvolterna och hinna med såväl rakriktning som ny ställning. Känns kul att börja jobba lite mer fokuserat. Avslutade passet med att galoppera på rejält runt fyrkantsspåret och tog även ett par varv på volten där han verkligen fick runda sig. Jerez fick en välbehövlig dusch efteråt och fick sedan landa in i boxen med god mat och svalka!


Tog mig därefter en Alcytano för ett pass på banan. Han hade fortsatt myror i hela kroppen och huvudet så det var mycket häst att rida ihop på banan idag. Fick ta in honom på ena volten och där fokusera stenhårt på att han ska bära sig själv i en bra takt och inte bara rinna iväg. Fick tag i honom fint och han fokuserade om på mina signaler istället för på allt annat. Jobbade mycket galopp på voltspår där han får bära sig själv och jag kan fokusera på min sits och att hitta en bra takt. Alcytano var duktigt svett och trött när vi var klara. Blev även skön dusch och sen boxen för hans del.


Imorgon blir det vilodag på alla plan eftersom jag jobbat inatt och således inte hinner med mer än bara stallet imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards