Chocolicious

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Malin - 30 augusti 2011 19:40

Ojoj vad Jerez börjar sätta vinterpäls redan. Haha han är alldeles luddig runt manke och på rumpan. Var som vanligt en lergris när jag hämtade in honom och snacka om att han njuter i fulla drag när jag går loss med piggborsten. När jag skrubbar runt manken och på rumpan så blir överläppen sååå lång    Sötnosen min!


Efter en rejäl rykt klädde vi på oss och trampade upp till ridbanan. Skrittade fram ordentligt  och började sedan jobba med traven. Det är så roligt att känna hur det går framåt vecka för vecka. Jobbade igenom honom genom att variera mellan rakt spår och volt, och fortsatte med att jobba med åttvolter. Jerez är superduktig på att rakrikta och hitta nya ställningen när man byter voltspår. Han balanserar om helt otroligt lätt  

Tog en skrittpaus i mitten innan vi fortsatte med aningens mer samlat travarbete där han får lite mer stöd för bettet och får försöka ta med sig drivet in i steget ordentligt. Jobbade även här på såväl volt som rakt spår med mycket snett igenom. Fortsatte med galopparbete främst fokuserat till fyrkantsspåret där jag vill att han ska ha ordentligt driv i galoppen och verkligen runda sig i sprången, så då känns det bättre att köra på lite på fyrkanten där han kan trycka på ordentligt. Tog ett varv på volten i vardera varvet mest för att öva på att svänga och runda sig lite för skänkeln.

Märktes vad mycket uteritternas galopp gör för drivet och orken, stor skillnad idag.

Avslutade med att skritta av ordentligt innan Jerez fick en välbehövlig dusch!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards