Chocolicious

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Malin - 14 september 2011 19:45

Ibland blir jag inte riktigt klok på hur min kropp och mitt immunförsvar faktiskt fungerar  

Gick och la mig igår kväll med feber 38,5, vilket för min kropp är ordentligt feber och fruktansvärt ont i halsen. Vaknade kl 05 imorse och hade fortfarande 38 graders feber och ringde således till jobbet och sjukanmälde mig. Somnade om och sov till kl 10.30 Tar tempen och har då 37,3 och är mest lite öm i halsen.

Pallrar mig upp, äter frukost relativt obehindrat och kryper ner i soffan med en bok. Efter lunch är termpen 36,9, halsontet helt borta och jag pigg som en mört. Tar en sväng till stallet för att se om det är på riktigt eller om feber kommer tillbaka när jag anstränger mig lite. Ordnade stallet och longerade Jerez på banan i solskenet. Ville inte riktigt utsätta kroppen för ett ridpass.


Jeres skötte sig fint och jag hade honom lite inspänd så han fick lite stöd. Körde ett ganska kort pass med trav och galopp så han fick runda sig. Roligt att stå på marken och titta hur han rör sig. Avslutade med att skritta av honom fri och ledig.

Återvända hem, ringde till jobbet och friskanmälde mig!


Så, nu får vi se om jag får ångra mig imorgon, men så här fort har jag aldrig blivit frisk?!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards