Chocolicious

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Flänger och far....

Av Malin - 30 december 2011 20:48

I vanlig ordning så ska det hinnas med så mycket innan helgen kommer!

Jobbade 7-16 idag och åkte till stallet direkt efter. Hästarna stod inne och mumsade hö när jag anlände.

Jerez man hade verkligen torkat och såg så himmla rolig ut. Den är såååå tjock, jag pratar alltså flera cm tjock man. Så det blev till att plocka fram urtunningssaxen och rätta till lite. Tar nog ett par dagar innan den hittar sin nya form efter att ha varit så lång och tung under en lång tid.


Jerez hade antingen rivit sig på något eller blivit sparkad precis under höger öga så det blödde lite. Tvättade rent och torkade torrt. Såg iaf rent och fint ut och var inte svullet runt omkring.


Jerez är lite rolig för idag hittade jag en tand i krubban. Det är andra tanden jag hittat som Jerez tappat, den förra hittade jag bland ströet i boxen förra vintern, och nu hittade jag en i krubban. Spännande att se hur som ser ut faktiskt!


 


Efter stallet fick jag ta mig en sväng såväl till Granngården för att köpa sojamjöl och sedan till djur&natur för att köpa strö. Bäst att fylla på inför nyårshelgen! När jag kom hem hade tacksamt nog sambon fixat all städning av huset samt veckohandlat!   

Nu närmar det sig riddax med Jerez igen. Planerar att tömköra ett pass imorgon och så ta en promenad på söndag. Sen blir det vila på måndag eftersom jag går på nätter, men på tisdag får det nog bli uppsittning. Måste bara se till att jag kan få med mig någon som håller lite koll ifall han får för sig att explodera  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards