Chocolicious

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Malin - 3 januari 2012 19:05

ÄNTLIGEN...så vad det dags för ridning igen, som jag längtat  


Jobbade ju inatt så var hemma och sov till 12.30 Tog en skön promenad före frukost och njöt av att vara ute i dagsljus. Åkte till stallet vid 15-tiden och fixade stallet och borstade på pärlan. Sambon hade lovat att komma förbi stallet när han slutat jobbet för att vara med som en säkerhet när jag skulle upp på Jerez rygg igen efter lite mer än två månaders vila.


Plockade på samtliga grejor och var så gott som klar när sambon anlände. Vi gick upp till banan som tyvärr inte visade sig från sin bästa sida idag. Det var hårt och fruset i grunden med lite lösare underlag ovanpå, samt mycket vatten. Gick ett par varv för att känna på underlaget, spände på longerlinan och lät Jerez trava ett par varv för att påminna om stigbyglarna. Sen plockade vi fram pallen och sambon höll i longerlinan medan jag klev upp på hästen. Jerez skötte sig med den äran och stod komplett still under själva uppsittningen. Brydde sig inte nämnvärt över att ha matte på ryggen igen.


Skrittade enbart idag och övade på halter och att svänga. Märks att han tappat en del under viloperioden för det var lite vinligt och stelt idag, precis som när vi startade förra gången. Han skrittade dock lugnt och trevligt runt med mig på banan. Svarade korrekt och lätt för såväl framåtdrivande som bromsande kommando. Avslutade efter ca 10 minuters skritt och sen hoppade jag av. Jerez stod komplett still. MIn stjärna  


Väl tillbaka i stallet sod han snällt still på gången medan jag plockade av alla grejor. Sen visade vid stretchtricket för sambon innan pållis fick återvända in i boxen. Glad och nöjd!

Tog lite bilder i boxen på sötnosen eftersom det var lite för mörkt uteför att få några ok bilder, får bli en annan dag med bättre väder och dagsljus!


     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards