Chocolicious

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Malin - 4 januari 2012 19:30

Helt ledig dag för min del. Bjöd mig själv på en sovmorgon och därefter en promenad innan frukost. Snö/regnade men med hjälp av sköna vattentäta och ventilerande kläder är det riktigt skön att vara ute trots busväder.

Efter frukost åkte jag till stallet och fick iordning i stallet lagom tills vi skulle ta in hästarna. De fick gå in lite tidigare idag pga busvädret. Hästarna såg iaf mkt nöjd ut över att få komma in i värmen och slippa regn och blåst och istället mumsa på hö och morötter  


Borstade och pillade lite med Jerez i boxen innan jag återvända hemåt för ett skynda mig in i duschen innan jag fick lasta kissarna i varsin bur och åka till vet för vaccinering. Båda kissarna fullkomligt avskyr detta så det är med en tagg i hjärtat som jag stoppar in dom i burarna och vidare in i bilen. De skötte sig med den äran och vi fick beröm av vet för att de är så snälla och mysiga att hantera. Passade på att väga björnarna, vilket jag brukar göra vid varje vaccination för att ha lite koll på vikten.


Bagheera vägde in på 4,8kg och Måns 7,2kg. Snacka om skillnad  


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards