Chocolicious

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Malin - 16 januari 2012 20:20

ÄNTLIGEN...är dessa tre nätter två helger i rad avklarade. Råkade dock sova lite för länge idag så jag vaknade 14.45, får väl se hur det går att somna ikväll. Åt frukost och släppte ut kissarna en stund innan jag satte fart mot stallet. Jerez hade ätit färdigt eftermiddagsmaten när jag kom så jag plockade ut honom och borstade. På med sadel, träns och 511 reflexer innan vi var färdiga att ge oss ut. Beslutade mig för att rida ut en liten sväng på en väg som är mindre med bilar på, eftersom jag inte riktigt litar på Jerez bland bilarna med mig på ryggen än. Det har ju gått riktigt bra sista gångerna vi promenerat bland bilarna men det är ju inte riktigt samma sak när jag sitter på ryggen.


Iaf så fick vi inget bilmöte på den korta skrittsträckan till skogsvägen, men Jerez var duktig ändå. Lite på tårna märktes det att han var, men gick snällt fram när jag bad honom och gjorde inga större grejer av det han såg.

Travade en kortare bit mest för att känna oss för lite. Var ju inget toppenunderlag eftersom det kommit lite snö över isfläckarna, så jag vågade inte trava på några längre sträckor. Men när vi travar så bjuder han fint framåt om än med lite dålig styrsel och bärning än.


Vände efter 1,5km och tog samma väg tillbaka. Fick möte med en bil, varvid jag valde att ställa mig lite vid sidan av vägen för att underlätta. Jerez stod snällt still men spände sig och trampade lite på stället precis när bilen passerade. Så vi får fortsätta träna. Skrittade över gärdet och klättrade upp för dikeskanten innan vi var hemma.


Klappade om stjärnan och bjöd på lite morätter innan han fick återvända till boxen.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards