Chocolicious

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Malin - 23 januari 2012 17:18

Ja oj vad jag fick skratta imorse. Jobbade ju inatt och var således lite trött när jag anlände till stallet, så kanske att tröttheten spelade in till viss del, men showen som hästarna bjöd på var otroligt underhållande.


Fixade och dolade i stallet med mockning och mat innan Putte kom ner vid 8.30 så vi kunde börja släppa ut hästarna. Jag tog Alcytano och Jerez och Putte tog Inci och Wardon. När Putte var ute med Wardon gick jag in för att hämta Urax och hör då att Putte ropar på mig. När jag kommer ut har vi fått besök i killarnas hage.



En sådan här liten sötnos hade vi fått besök av, bild från google.se


 


En lite hjortdam som förirrat sig in i hagen, och dessutom inte verkade det minsta brydd över sällskapet som nu uppenbarade sig. Å som hästarna showade för denna lilla hjortdam. Det var höga benlyft, luftiga svansar och blåstes både hit och dit. De sprang som en gemensam mob runt denna lilla hjortdam som nu började se lite smått förvirrad ut. Bäst att ta det säkra före det osäkra tänke hon nog och satte fart mot staketet! Hästarna efter som en flock med spetsade öron och flygande steg. Ända fram till staket där de sedan stod och tittade långt efter denna lilla besökare!


Haha, en underbar syn   Tror hästarna blev ganska upplivade av denna lilla händelse för de for som skållade råttor i hagen när hjorten försvunnit. Men det är bra att dom leker av sig lite energi.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards