Chocolicious

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Malin - 4 februari 2012 18:45

Yes...tidig morgon där vi vände bilen mot Oslo. Åkte redan vid 07-tiden på morgonen i -22 graders kyla! Färden dit gick toppen med strålande solsken och torra vägar. Var framme strax före kl 11 och checkade in på hotellet. Hade biljetter till världscupen i skidskytte som idag befann sig i Holmenkollen. Så på med kläderna och ner med varmt fika i väskan innan vi tog tricken upp för backarna.

Väl på plats hade vi fina platser och satt endast ett par meter från mållinjen, dessutom hade vi Kung Harald ståendes ett par meter över oss. Kan ju lova att fotograferna var som tokiga där vi stod.


     


Vi hade således en mycket trevlig, men kall, eftermiddag. Temperaturen visade på -16 grader och jag är tacksam över att jag hade klätt på mig rejält och dessutom hade med mig hand- och fotvärmare.

Var tillbaka på hotellet vid 17.30 då vi tog en varm dusch och myste en stund. Hade bokat bord på restaurang 34, där vi således satt på 34 våningen, tyvärr förstördes utsikten av snövädret. Mycket god mat och trevligt med en skön kväll på tu man hand. Till huvudrätt njöt jag av kalvfilé med potatis och portvinssås och till efterrätt blev det chokladfondant med blåbärscoolis och granny smith sorbet  



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards