Chocolicious

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Malin - 13 februari 2012 20:45

Tack och lov verkar Jerez's lilla missmående från igår ha gått över helt av sig själv, och när jag kom till stallet på morgonen var han pigg och glad, temp 37,0 och helt normal andning. Borstade och gjorde iordning honom och beslutade mig för att åka en sväng till ridhuset för att se om han skulle reagerat på provocering med hjälp av träning.


Duktiga Jerez gick rakt in i transporten, stod snällt still medan jag stängde och backade lika snällt ut på kommando när vi var framme. Idag var således första gången som vi lastade och åkte helt själv   Mattes duktiga prins!


Stod snällt still medan jag klädde på och sedan vandrade vi in till ridhuset. Mellanväggen var borta, vilket medförde at vi hade hela det stora ridhuset för oss själva, dvs 80m långt. Jerez tog ytan med ro pch var dessutom jätteduktig på att gå förbi mellanväggarna som stod uppställda längs långsidorna. Bryr sig inte alls om sådana förändringar!


Fick vara ensamma första tiden när vi skrittade och travade fram. Passade på att utnyttja storleken och red mycket längs hela spåret. Sedan fick vi sällskap av ytterligare ett ekipage som Jerez sneglade under lugg på, men inte brydde sig nämnvärt om för övrigt.


Galopperade runt hela ridhuset så Jerez verkligen fick sträcka ut och galoppera på, vilket Jerez verkade gilla starkt då han frustade och vippade med öronen   Ägnade resten av passet åt lite mer samlat arbete där jag jobbade först under lättridning där vi lade åtavolter över hela ridhuset, snett igenom över halva banan samt lite serpentiner. Avslutade travarbete med nedsittning flera varv runt där vi arbetade med övergångar skritt - trav - skritt och det skötte Jerez med den äran. Provade även att lägga lite volter med bibehållen takt och form! Travade och skrittade av min duktiga pållis   Var precis lika duktig att bli lastad vid hemresan!


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards