Chocolicious

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Malin - 16 februari 2012 19:12

Mmm..å vitare blir han. Jerez börjar se riktigt rolig ut nu för han är igång och skimmlar rejält på huvudet, där man snart inte kan urskilja stjärnan han har i överkant längre, medans han är brun på nästan hela kroppen och har svarta ben! Mattes plutt  


     


Hade ledig dag idag och kunde således göra nästan vad jag ville. Plockade lite hemma på förmiddagen och umgicks med mina bebisar. Åkte till stallet vid 13.30 tiden och när jag kom dit stod det ett gäng frusna och snöiga hästar vid insläppet och tittade på mig med bedjande blickar. Skyndade mig in och mockade till Jerez innan jag släppte in samtliga pållisar i stallvärmen och med boxarna fyllda av eftermiddagsmat. Det är så härligt att lyssna till det förnöjda tuggandet av ett helt stall med nöjda hästar. Borstade av Jerez den värsta snön och vätan samt la på ett fleecetäcke för att hjälpa kroppen på traven att bli av med det blöta. Fortsatte sedan med stallsysslorna och fixade iordning maten samt plockade fram allt för den väntande turen till ridhuset.


När Jerez ätit färdigt borstade vi och klädde på oss innan vi äntrade transporten. Tacksamt nog hade det slutat snö och blåsa lite tills vi skulle ut!


 


Jerez gick rakt in i transporten även idag och vi tog oss till ridhuset utan bekymmer. Lastade ur och på med sadel och träns. Jerez står som ett ljus medans matte grejar! Det är så kul att han är så fullkomligt trygg och avslappnad i det vi gör  


 


Själva ridpasset ägnade vi åt att jobba med galopparbete som planerat. Vi var själva i ridhuset och slapp störande moment under hela passet. Det kändes att Jerez behöver jobba med galoppen för han tyckte allt att det var jobbigt när matte krävde lite mer samling och form på det böjda spåret. Önskar jag kunde jobba lite mer galopparbete ute där man har en helt annan bjudning och sträcka att jobba på, får se om jag kan rida lite på gärdet nån dag i helgen!


Övade även lite på själva fattningarna där jag som mest funderar på vilken hjälp han fattar bäst för. Testade att fatta för såväl inner som ytterskänkel samt kombinationen. Å idag tyckte jag nog att han fick renaste fattningarna om jag fattar för ytter. Så vi får väl fortsätta att prova oss fram.


Efter avslutat pass begav vi oss åter tillbaka till stallet för lite stretching!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards