Chocolicious

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Malin - 18 februari 2012 20:54

Jobbade 7-16 idag och Kerstin hade lite jour i stallet och tempade Jerez imorse. Tacksamt nog hade han ingen feber imorse heller, men fick iaf ett regntäcke på sig när han gick ut för att slippa bli blöt och kall i ovädret som drog in idag. Åkte till stallet efter jobbet och hade med mig Birgitta till stallet, hon ska vara hästvakt till helgen när vi ska iväg och fira sambon som fyller 30. Så då var det lägligt att hon fick följa med och bekanta sig lite med Jerez och kika igenom stall och rutiner.


Jerez var pigg och glad när vi kom till stallet. Perfekt med dubbla uppmärksamheten från två personer. Jag visade runt i stallet och vi gick igenom fodret, sen plockade vi ut Jerez från boxen och Birgitta ägnade sig åt lite borstning och lära känna medan jag mockade.


Jerez fick massor med beröm för att han är så himla trevlig att ha och göra med och att han är så mysig!

Mattes plutt   

Tempade Jerez och han hade ingen feber nu heller. Inte minsta tillstymmelse till slem eller hosta heller. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Han fick iaf på sig ett täcke under natten eftersom jag ändå ska till stallet imorgon bitti Så får vi se hur vädret är imorgon och hur Jerez känns om vi tar en liten ridtur på gärdet eller inte!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards