Chocolicious

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Ishalka

Av Malin - 19 februari 2012 11:52

Jo man tackar! Har regnat hela natten och är på nollan ute, så samtliga vägar är isbanor utan tillstymmelse till minsta gruskorn. Åkte till stallet på morgonen och det var under krypfart jag tog mig dit. I en korsning skulle jag bromsa och hela bilen släppte. ABSen jobbade för fulla muggar men bilen fortsatte att glida. Så det vara bara att glömma att ge sig ut med hästen tills det blir bättre väder, och att dra transport vore förenat med livsfara!


När jag väl kom till stallet tog vi en gemensam titt på läget i hagarna och kom fram till att hästarna nog kunde gå ut iaf eftersom det inte var så isigt inne i själva hagen. Tempade Jerez 37,3 så inget där, dock berättade Kerstin att han haft en hostepisod igår kväll då han hostat under ca 10 minuter, men sen ingenting efter det. Är ju inte det minsta påverkad för övrigt och har inget slem eller klet i näsan. Så vi fortsätter väl att ta det lilla lugna och observera honom. Kan ju vara någon liten bakterie eller ett virus som flugit på. Fick täcke på sig idag med för att undvika att han blir kall och blöt!


Får väl se om vi kan ta en promenad imorgon eller kanske lite lugn tömkörning på gärdet om underlaget inte helt simmar bort!


 

 
 
Ingen bild

Boel

23 februari 2012 16:07

Hej där hur gick det med hans besvär? Hoppas det inte blev mer än just det lilla som hände. Här har vi sol och all snö är borta.

Malin

24 februari 2012 15:55

Jo vad det gäller andningsbesvären så har jag inte märkt något mer...tack o lov! Men nu har vi bekymmer av andra slag istället...ingen rast ingen ro!

Ja nu är vårkänslorna allt på gång i solskenet :)

 
Ingen bild

Jessica

24 februari 2012 08:52

Men hörru! Dålig uppdatering på bloggen nu... och dessutom tycks vi jobba om varandra helt nu för tiden så jag får/hinner aldrig höra hur det går för er... skärpning! =)

Malin

24 februari 2012 15:54

Sorry...jag hade bara sparat och inte publicerat inläggen! Så nu har du massor att läsa igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards