Chocolicious

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Malin - 20 februari 2012 15:15

Jobbade 7-16 efter att jobbat helgen så jag åkte till stallet på eftermiddagen. När jag kommer dit är Jerez inte riktigt sig lik. Känns hängig och tagen. Tempar och går igenom hela hästen utan att hitta något avvikande. Fortfarande så äter och dricker han helt normalt.

Ställer tillbaka honom i boxen för lite observation, och då ser jag att när han ställer sig och ska kissa så lägger han öronen bakåt och kickar upp mot skapet. Smiter in och försöker känna om han är svullen eller värmeökad, eftersom han kissade precis som vanligt. Bra mängd och såg inte avvikande ut.


Dock reagerar Jerez starkt när jag närmar mig skapet och sparkar åt mig?! Vad månne detta vara. Är lite rädd att det ska vara en fortsättning på komplikationen efter kastreringen då han fick en infektion i området som vi fick tömma och ab behandla. ATG uppmanade mig att vara uppmärksam på problem i det området.


Jaja, vi avvaktar tills imorgon så får vi se hur det verkar!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards