Chocolicious

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Malin - 21 februari 2012 15:15

Ledig dag idag som spenderades i stallet till stora delar!

Åkte ut imorse och fann att det inte var någon större skillnad med Jerez idag, fortsatt ömmande vid skapet men feberfri och äter, dricker, kissar och bajsar som vanligt. Idag var han dessutom sitt vanliga jag.


Typiskt att det ska bli så här när jag ska åka bort i helgen  

Ringde iaf till vet för att rådgöra eftersom jag inte riktigt vet varför han är så öm där när han inte uppvisar något annat konstigt.

Distr.vet kom till stallet vid lunchtid, och Jerez hade fått spendera förmiddagen inne. Han klämde och kände men kunde inte hitta något avvikande annat än att han var öm och sparkade när man närmade sig skapet. Lyssnade på lungor och hjärta som lät helt normalt, likväl fina tarmljud och inget avvikande öht.


Han trodde på att han kunde fått en spark eller dylikt, och att jag kunde ge honom Metacam ifall jag upplevde att han besvärades av smärtan.


Är dock inte så sugen på att behandla något som jag säkert vet vad det är, eftersom det känns som om man mdöljer symtomen genom att göra så!


Så jag tror jag provar att ringa till ATG imorgon, promblemet som varit är att vägen är som putsad såpa och således omöjligt att dra en transport på. Det är knappt vi tar oss till och från stallet med bilen!


Fortsättning följer....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards