Chocolicious

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Malin - 28 februari 2012 20:43

Tjohoo...idag sken solen och det var plusgrader redan på morgonen. Så när jag åkte till stallet efter jobbet hade jag 10 plusgrader på termometern och strålande sol med blå himmel. Jerez höll på att avsluta eftermiddagsmålet när jag kom till stallet så jag började med att fixa maten. Var till Djur&Natur igår och införskaffade spån samt B-vitamin eftersom Jerez börjat fälla. Så nu kör vi på ett par veckor med lite tillskott!


Tog ut Jerez och borstade, yises vad mycket han har börjat fälla. Det fullkomligt virvlar av lös päls när man borstar. På med alla grejor och ut till ridbanan. Klättrade upp på Jerez och så skrittade vi igång. Jerez var pigg men avslappnad efter en hel veckas vila från ridningen. Ridbanan var blöt i mitten men helt ok längs med fyrkantsspåret och det gick även att rida på mitten så vi fick en passage och möjlighet till ett voltspår.


Skrittade igång ordentligt på långa tyglar innan jag plockade upp och kände lite på honom. Travade i trevlig takt med en något pigg häst som var lite för på bortemellan åt. Svarade dock fint när jag plockade tillbaka honom och vi fick till ett trevligt travarbete där han kändes pigg men lyhörd. Tog en sväng med galopparbete där han fick galoppera längs med fyrkanten i vänster varv medans vi i höger varv jobbade lite mer på volten för att få honom att ta igenom ställningen i kroppen ordentligt och verkligen trampa igenom!


Travade och skrittade sedan av en svettig men nöjd häst!

In till stallet där det blev dusch och fleecetäcke innan han fick återvända in till boxen med lite hö att tugga på.


Hoppas på att kunna rida på banan även imorgon eftersom transporten ska till pappa för lite småfix innan det är dags att besiktiga den! Ska försöka fota lite någon dag så ni får lite nya bilder på oss!


Bjuder tills dess på gamla godingar  


           

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards