Chocolicious

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Malin - 29 februari 2012 19:27

Ja sannerligen känns det som vår när solen skiner och termometern visar nära 10 grader under flera dagar i sträck.

Idag var inledningen lite gråtrist och mulen, men vad gör det när jag ändå var på jobbet då. Lagom tills hemgång sprack det upp och solen sken som härligast när jag gick ut till bilen.


Ridbanan fortsätter att tina och vi fortsätter att njuta av att kunn rida utomhus. Idag var banan något tyngre varför jag körde ett lite kortare pass med fler skrittpauser inlagda. Fortsatte att fokusera på att han kommer igenom ordentligt i höger galoppen och han fick jobba på volten med lite pauser då vi gick et varv på fyrkanten innan vi åter vände in på volten och jobbade igenom.


Avslutade även dagens travarbete med att sitta ner en liten stund, allt för att långsamt vänja honom vid att  jag rider med lite mer tryck och säte. Jerez accepterar det hela bra och jobbade snart glatt på framåt utan att bry sig om att matte satt som en hob på ryggen   Det är vid sådana tillfällen som jag verkligen saknar en dressyrsadel, och då har jag ändå en ganska snäll hoppsadel...men hallå, vart är stödet?!  


Blev en dusch för Jerez idag med innan han fick återvända in i boxen med lite välförtjänt hö!


Imorgon blir det vilodag för Jerez del innan vi kör vidare mot helgen! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards