Chocolicious

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Malin - 19 mars 2012 15:55

Idag var det således dags att prova nya sadeln på ridbanan. Åkte till stallet på morgonen och släppte ut samtliga hästar. Å yises vad det blåste idag. Stormvarning vill jag lova. Fick ut samtliga pållisar utan några större problem i blåsten och tog mig sedan an pluttis som fick bli kvar inne.


Tog en rejäl borstning där pällsen ramlade av Jerez..skönt!

Sen på med alla prylar inklusive vår lånesadel. Är alltid spännande när man ska sätta på en ny sadel och få till rätt sadelläge och alla stroppar hit och dit. När vi väl fått på oss samtliga saker så tog i oss ut på stallplanen. Var bra nära att blåsa iväg redan där och då, men det är nu man märker att Jerez är uppvuxen i blåsigaste änden av Sverige, för han bryr sig nada om att det stormar.


Upp i sadeln och det var verkligen annorlunda. Som att sjunka ner i en formskuren fåtölj som smet åt och formade in sitsen på samtliga punkter. Det är annat det än min platta hoppsadel som ger en fullkomligt fri sits.


Jerez brydde sig minimalt om den nya sadeln och vi skrittade upp till ridbanan. Var dock ingen höjdare att försöka få en ordentlig provtur i sadeln eftersom det blåste så jag knappt klarade av att andas och titta samtidigt, således blev det lite svårt att fokusera på hur sadeln kändes. Men det jag hann känna kändes bra. Jerez verkade inte bry sig om sadelbytet alls utan trampade på i glatt tempo i samtliga gångarter. Dock blev trav nedsuttet en upplevelse för mig för tjena vilket steg han fick i denna sadeln. Magmusklerna fick jobba rejält när han sög tag framåt.


Får nog bli en uteritt i sadeln imorgon, samt ytterligare en tur på ridbanan på onsdag så hoppas vi att det blir lite bättre väder så jag kan fokusera mer på sadeln än på att andas och titta  


Tog en bild med mobilen när jag lagt på sadeln, hoppas dock att sambon kan följa med och fota lite när jag rider i sadeln med, så vi får lite ordentliga bilder!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards