Chocolicious

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Malin - 20 mars 2012 16:11

Skönt med sovmorgon ibland...   Hade fri sovtid idag eftersom jag ska ut och jobba inatt, så jag vaknade 10.30 Underbart  

Käkade frukost och myste lite med kissarna innan jag åkte till stallet. Hade planerad uteritt tillsammans med Sari kl 13.30 Så jag fixade stallet och maten innan jag hämtade in pärlan.

Vet inte om den leriga hagen avskräcker något men Jerez har itne rullat sig på över en vecka...lycka  


Beslöt mig för att rida ut i dressyrsadeln idag så vi får prova den så mycket det bara går. Sari anlände till häst vid 13.30 och hade även med sig dottern Madde till häst. Så vi blev en lite grupp med trå pållisar som gav oss iväg. Nyttigt för Jerez att rida i grupp med flera andra.


Jerez skötte sig verkligen super idag. Det är under sådan här pass som man verkligen mäker vilket toppenpsyke den hästen han. Han bryr sig öht inte om ifall han går först, i mitten eller sist. Och med sist menat så kan han skritta på långa tyglar 10 meter bakom övriga pållisar. Han är lika lugn och förnöjd för det.


Det är verkligen underbart med en så cool och avslappnad häst som klarar av att skritta på långa tygel utan att bry sig om vad övriga håller på med. En styrka, eftersom jag anser att skritt på fri tygel är det som är allra svårast att lära en häst att trivas med. Vet hur mycket jag fick jobba med min förra häst under flera år för att lära honom skritta avslappnat på lång tygel.


Nu gjorde vi ju annat än att bara skitta iofs...vi travade och galopperade längs trevliga skogsvägar som erbjöd lagom med kupering och såväl backar uppför som nedför! Tror Jerez tyckte galoppen var skojsig för då brallade han och bjöd på lite bakutsprång  


Mötte även ett antal med bilar och idag valde jag att ställa Jerez med rumpan mot bilarna och han stod som ett ljus...det är annars lite udda med en häst som accepterar bilarna bakifrån men inte framifrån..de flesta brukar annats vara bakskygga, men inte Jerez. Vi mötte även slamsugningsbilen, men då valde vi att gå av vägen och ut på ett gärde. Jerez spökade omkring lite när den dundrade förbi, men på det stora hela gick det ju bra!


Väl tillbaka i stallet lagom tills övriga hästar anlände in och Jerez fick gå in i boxen och förnöjt smaka på eftermiddagasmaten!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards