Chocolicious

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Malin - 5 april 2012 18:10

Idag hade jag inbokad uteritt tillsammans med Sari. Hade lyckan att hitta en ren pållis i hagen så borstningen gick riktigt snabbt idag. Var ett annat ekipage med när vi möttes så vi var tre ekipage som begav oss. Mötte både bilar och crossar och det gick riktigt bra. Jerez skötte sig med den äran.


Blev en väldigt lugn uteritt där vi skrittade mycket på lång tygel. Travade ett par omgångar och tog en kort galopp uppför en backe. Återvände till stallet efter en timme med en nöjd pållis som fick återvända till boxen med hö och eftermiddagsmat.


Efter stallet var jag förbi hos mamma och pappa. De har haft en kissekatt som smugit omkring hemma hos dem och verkat lite ensam och övergiven. Vi har ställt ut mat och kissen har verkat utsvulten. Vi lyckades fånga den med gemensamma krafter idag och det visade sig att "Sigge" som kissen hette var välmärkt med halsband och id-bricka. Vi fick tag på matten och det visade sig att han varit borta i sju veckor. Så det var glada miner hos såväl matte som kissekatt när jag återbördade honom till hans hem. Slutet gott, allting gott!


Ikväll blir det mys med film i soffan för min del tillsammans med sambo och mysdjur!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards