Chocolicious

Alla inlägg den 8 april 2012

Av Malin - 8 april 2012 12:57

Yihaa...idag stod hoppning på schemat och jag hade glädjen att få med mig sambon och kameran till stallet.

Plockade ut en pigg pållis från boxen samtidigt som de andra hästarna fick gå ut. På med utstyrseln och så begav vi oss upp till banan.


Promenerade med Jerez över hindrena och bommarna ett par ggr så han fick känna sig för lite. Hade byggt ett kryss på 50cm längs långsidan, ett rättuppstående på 50cm på diagonalen och markbommar längs andra långsidan.


Jerez skötte sig med den äran idag, även om han är väldigt rolig. Vissa ggr går det finfint att trava över markbommarna och andra grr ska vi bestämt hoppa. Jerez tycker verkligen det är superkul att hoppa...han tänder till ordentligt när han får börja med galoppansatser....då är det som en annan häst! Trevligt nog är han dock alltid väldigt lättreglerad och verkligen sugen på att hoppa, så det gäller att avbryta i tid så han får fortsätta att tycka att hoppning är så här kul!

Så jag bjuder på lite bilder över dagens pass med kommentarerna till bilderna!


Varsegod och njut...och skratta om du känner för det   


Matte spänner sadelgjord och kortar läder



   

Duktiga pållis promenerar så fint över hindret   



Tjohoo...markbommar

 

Titta vad duktig jag är som kan trava över...


Å som jag lyfter på mina ben....  Bra gymnastiserande övning iaf

     




Men vissa ggr blir det helt enkelt små hinder som ligger där på marken...å då är det nog bäst att jag hoppar över

 



Även om matte bestämt hävdar att vi ska trava över med fina bakben   

Ä     



Åh...äntligen var det dags att hoppa lite ordentligt...se vad jag kan...å vad matte gapar åt är det ingen som vet   Akta så inte flugorna tror att det är en tunnel

       



Kolla in det blivande tävlingsekipaget nedan....snygga hopp gör han iaf   




Djupt koncentrerad anridning...

 


Vilket resulterar i ett fint språng!

 



Kolla fokuseringen i Jerez öron...han är så himla söt på denna bilden   

 


Det är så matte får fundera på att införskaffa magplatta tror jag....vilken fin frambensteknik han har!


       


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards