Chocolicious

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Malin - 23 april 2012 19:15

Hade stallet på morgonen idag då jag jobbar kväll. Hade lovat att hjälpa Putte att ta ut Miller som nu är avvand från sin mamma och går i grimma och grimskaft ut till hage med kompisar. Gick jättefint och han skötte sig med den äran.

Idag stod sadelvård på schemat, så när stallet var avklarat och samtliga hästar utsläppta så plockade jag fram smörjgrejorna och sadlarna för en finputsning.


Är lite terapiarbete att stå där och varsamt rengöra varje del innan man åter smörjer in dom tills lädret glänser. Så nu har jag två rengjorda och nyputsade sadlar som hänger i sadelkammaren i väntan på att användas igen.

Får ta tränsen en annan dag, då tiden inte riktigt räckte till innan jobbet.


Passade även på att ringa hovis och fick tid för skoning på torsdag, samt ringa frissan och boka tid för klippning då jag är så fruktansvärt långhårig. Fick även den tiden på torsdag, så på ett kick var hela torsdagen uppbokad med olika saker. Jaja...vad är annars lediga dagar till för!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards