Chocolicious

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Sommarvärme

Av Malin - 23 maj 2012 11:15

Ja oj vilket väder vi har fått! Har varit strålande solsken och runt 25 grader varmt hela veckan, inte helt fel att vara mycket ledig och kunna njuta av vädret  

Har haft ett par händelserika dagar på hemmafronten då jag i tisdags var till veterinären med Bagheera eftersom han inte riktigt varit sig själv sista tiden. Har knipit lite med svansen och piskat med yttersta spetsen i tid och otid. En grundlig genomgång med provtagning visade dock inget annat än höga eosinofiler, vilket talar för parasitsmitta eller allergi av något slag. Å eftersom de inte är nyavmaskade så börjar vi med att köra en ordentlig avmaskning, så får vi se om han blir sig själv igen.

Fick stronghold utskrivet och det fick kissarna på tisdagskvällen.


Idag så släppte sambon ut dem en stund på morgonen medans han åt frukost, vi vet inte vad som hände men vi tror att döma av reaktionen att Bagheera blev stungen av en geting eller något liknande djur. Han hade kommit inflängandes helt hysterisk och dragit upp på övervåningen för att sedan vägra komma ner igen. När jag vaknade så låg dom och sov i lugnan ro, han gick ut i fem minuter och gjorde sedan om rejset in och upp på övervåningen. Sen vägrade katten att ens närma sig ytterdörren, var uppenbart stressad när dörren stod öppen och han kunde höra surrandet. Så Bagheera var inne hela dagen, var lite trött och slö, vilket säkert kan bero på såväl ett getingstick som att han vart stressad och att det var så varmt. Fram mot kvällen blev han dock mer sig själv, även om han inte var det minsta intresserad av att gå ut. Så vi får helt enkelt avvakta och se hur han verkar imorgon.


Mattes bebis...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards