Chocolicious

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Malin - 5 juni 2012 21:29

Jobbade 7-16 idag så imorse var det Putte som släppte ut Nero. Hade tydligen gått bra, fick jag höra när jag kom till stallet på eftermiddagen.

Var stor skillnad idag när jag kom. Nero verkade betydligt mycket lugnare och mer tillfreds i hagen. Stod och vilade i ett hörn när jag kom och när jag kikade ut en stund senare så betade han.

Fixade stallet och maten först. Vill lova att han är lättmockade. Bajsar på en sto hög långt bak och river inte runt en massa i boxen. Rena drömmen jämfört med Jerez som var en riktig gris i boxen  


Sen drog tyvärr mörka moln in över stallet och för att hinna innan ovädret drog loss så hämtade jag Nero i hagen och gick direkt upp till ridbanan för lite vett och etikett träning.

Vi skrittade längs med banan och övade på att göra halt, där målet är att han ska stanna med sitt huvud i höjd med min axel, och inte gå fram förbi mig. Fick ta ett par tillsägelser och backa honom för att påminna om vad jag ville, men sen föll poletten plötsligt ner och han skötte sig med den äran.


Vi skrittade i båda varven, gjorde volter och serpentiner och plötsligt så stannade jag bara och det märktes att han var mycket mer uppmärksam på mig idag för nu stod jag i fokus istället för de andra hästarna som var ute i hagen.


Avslutade med att låta honom skritta på en lite större volt på löst grimskaft och det gick jättefint! Vände tillbaka till stallet i samma goda anda och han gick betydligt mycket lugnare in idag. När han väl kom in i boxen var han mest intresserad av maten och kikade bara ut i korta sekvenser för att se när de andra hästarna kom in.


Passade på att borsta honom medan han åt. Gick fint idag, han var riktigt lugn och avslappnad i boxen. Gick bra att lyfta och kratsa ut hovarna och jag borstade även igenom man och pannlugg. Myskillen verkar gilla att man är inne hos honom och håller på med honom. Trevligt med en social och mysig pållis   


När jag kom hem hade jag fått svar på Kolla Masken och Nero hade 850EPG blodmask i sitt träckprov, vilket svarar för måttlig smitta. Så pga det så blir det avmaskning imorgon och så väntar vi med att släppa ihop honom med de andra i nya hagen tills på lördag, då hinner maskmedlet verka ordentligt och förhoppningsvis får vi inte med masken till nya sommarhagen.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards