Chocolicious

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Malin - 8 juni 2012 23:00

Sista arbetsdagen denna vecka kunde avslutas lite tidigare, vilket var bra eftersom eftermiddagen var full intecknad. Åkte till stallet och var där redan vid 15.30 Mockade och gjorde mat innan jag hämtade in Nero.

Idag var det borstning på stallgången som gällde, å det går allt lite bättre för varje gång. Idag fortsatte han att vråla, maken till gapig häst har jag nog aldrig träffat, men han står still, och det är huvudsaken för mig just nu. Så vi borstade och kratsade ur hovarna innan vi gick ut och kikade på Puttes barnbarn som var där och åkte på sin nya fyrhjuling. Perfekt att miljöträna lite. Så först kikade vi på den när den var avstängd och stod still, inte särskilt intressant om ni frågar Nero. Sen backade vi ett par steg så startade Putte motorn och inte heller det verkad särskilt otäckt. Så han åkte ett par varv runt oss, Nero var dock mest intresserad av vad hundarna höll på med i trädgården. Bådar gott för trafikinvänjningen  


Sen var dagens uppgift att promenera längs med uppfarten och över på andra sidan i samma anda som vi haft på ridbanan. Var mycket nytt att titta på och han var ofokuserad på mig initialt, så då fick vi jobba lite med att stanna och backa, gå ett par steg och sen stanna igen. Efter en stund insåg han väl att det inte var lönt att bråka utan skötte sig fint. Blev lite fundersam över en stor sten, men stannade bara, kikade under lugg en stund och sedan fortsatte vi framåt. 


När vi gått ett par vändor längs uppfarten tog vi oss över vägen och gick på andra sidan. Där fanns det skällande hundar, lastbilar, skyltar och lite annat smått och gott att titta på. Han blev lite spänd och ägnade mycket tid åt att se sig omkring. Var dock reglerbar och lyssnade på mig när jag stannade honom. Beröm och så gick vi tillbaka till stallet för eftermiddagsmat!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards