Chocolicious

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Malin - 17 juni 2012 22:35

Ja det är vad dagen har handlat om för min del. Tog en ganska skön sovmorgon även idag och åkte till Örebro efter frukost för lite härlig shopping i regnvädret. Införskaffade en ny bikini, ett par skor till jobbet och en tröja på rean. Kikade efter lite roliga hästprylar men hittade tyvärr inget... 


       


Efter Örebro åkte jag direkt till stallet och när jag kom dit var pållisarna inne och åt eftermiddagsmat. Fixade maten innan jag plockade ut Nero på gången. Han skötte sig riktigt bra idag och vrålade inte en enda gång. Borstade och fixade ordentligt med honom, idag fick han även prova att ha benlindor fram...spännande tyckte han, men inte otäckt! På med nystoppade dressyrsadeln och upp till ridbanan. Blåste rätt fint idag, så vi skrittade ett par varv innan uppsittning. När jag skulle hoppa upp vet jag inte om det blåste till, eller vad som hände, men Nero backade undan ett par steg, men som tur var hade jag itne hunnit sätta foten i stignygeln än, fick korrigera honom ett par gånger innan han stod still. Gjorde även en lätt rörelse när jag väl sköt ifrån och hoppade upp, men han svarade på min röst och stod still. Skrittade med fokus på att jobba lite volter och vändningar idag. Travarbetet fokuserades lite liknande, vill få honom att svänga för min vikt och kroppstyngd och inte använda tyglarna mer än nädvändigt. Går lite bättre för varje gång vi övar. Avslutade med att galoppera ett par varv åt vardera håll innan vi travade och skrittade av.


Väl tillbaka i stallet stod han snällt på gången medan jag plockade av alla prylarna och jag övade även lite på att lämna honom på gången, dvs så han inte ser mig. Han blir lite trammpig och orolig, men precis som met ett barså pratar jag med honom för att få honom att inse att jag finns där även om han inte ser mig. Idag kunde jag bla gå in och skölja tränset, hämta vattenhinken och tömma den samt köra in skottkärran under visst oväsen, men ändå hanterbart.


Släppte in honom i boxen och mockade under tiden han stod och åt hö. Eftersom han är så lättmockad är det inga problem. Efter avslutat arbete myste vi en stund med kli på diverse sköna ställen. Underläppen darrade och till slut stod han så avslappnad med huvudet halvvägs ner till marken och ögonen halvslutna...sötnos!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards