Chocolicious

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Malin - 20 juni 2012 21:44

Äntligen lite sommarvärme och solsken. Sov till lunch idag efter nattens jobb och la mig sedan på en filt på gräsmattan och njöt av solen. Åkte till stallet vid 15-tiden och Nero hälsade glatt på mig när jag kom ut. Mockade och fixade maten, vilket inte tar mer än 15 minuter...alldels lagom   

Hämtade in Nero från hagen och borstade och klädde på. Idag fick han benlindor på alla fyra ben...lite otäckt bak, men efter ett par små skutt på stället så verkade han glömma bort dem. Uppsittningen gick någorlunda idag, han blir lite spänd och backar ett par steg, så jag får korrigera men sen står han still, så jag vet inte riktigt vad det står för?!

Skrittade runt och övade på att svänga och göra halt samt vända snett igenom. Travade igång och där la vi lite fokus på övergångar, där jag vill att han ska behålla farten in genom avsaktningen och komma igång i skritt ordentligt och inte stanna så snart jag tar en förhållning. Nero har lite dålig egen framåtbjudning varför vi jobbar med att hitta viljan framåt och att en framåtdrivande hjälp gäller ända tills jag ber om en förhållning   

Travade på volter och vände över och genom ridbanan. Tycker han hittar en avslappnad och trevlig arbetsform för det mesta. Jobbade en kort sekvens i galopp där det mest handlar om att han ska galoppera på framåt och helst ett helt varv runt, han bryter gärna av när det blir lite jobbigt. Tjatar dock inte så mycket då det brukar komma när man börja rida ut mer och de får bättre styrka. Skrittade av innan vi gick tillbaka till stallet och svampade av honom innan han fick gå in i boxen med eftermiddagsmat.


Nero såg lugn och förnöjd ut efter dagens pass!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards