Chocolicious

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Malin - 23 juni 2012 17:31

Ja Nero är verkligen en kräsen kille när det kommer till kraftfoder. Eftersom han är lite tunn och dessutom behöver lite extra för att bygga muskler så är vi för närvarande i proteinfoders djungeln.

Vi började med Hippo Grow Alfa som är i pelleterad form, eftersom han ätit pelleterat foder innan. Går sådär...är ju inte direkt att han kastar sig över maten. Så då testade jag att köpa lucernpellets...tvi vale sa Nero när jag blött upp dessa. Är lite feg med pelleterat foder eftersom jag varit med om en foderstrupsförstoppning pga detta, och vill helst blöta pelletserna.


Som läget är nu så äter han en blandning av hippo grow alfa och luvernpellets i torr form, men törs ju inte ge några störra mängder utav det. Så igår fick jag låna lite Lucern hackad strö av Jessica som vi provade idag. Blir ju så dyrt om man ska köpa fulla förpackningar som han sedan ratar. Men se detta verkade passa herrn iaf. Han tuggade glatt i sig det hackade ströet. Så nu blir det väl till att köpa en sådan bal och fodra på honom lite.


Nero hade vilodag idag så jag åkte dit och vi hade mysborstning i hagen. Duktiga killen stod helt still medan jag borstade av honom, helt lös och ledig    Passade även på att mocka ur hagen idag när solen sken och det var varmt, är mer effektivt då eftersom han bajsar i högar längs sandstigen, å då får man effektivt bort allt när det är torkat.


Ikväll blir det slapparkväll i tv-soffan för min del. Skönt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards