Chocolicious

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Mattes busbjörnar...

Av Malin - 24 juni 2012 12:57

Sovmorgon idag...underbart!

Åkte till stallet efter frukost och mockade och fixade med maten. Hade turen att regnet upphörde och solen kom fram lagom tills jag hämtade in Nero från hagen. Rullat sig i leran hade han, den lilla grisen   

Borstade rent och klädde på innan vi begav oss upp till banan. Det går mycket bättre i stallet nu, Nero tycks ha insett att de andra hästarna är kvar när han kommer ut igen och gnäggar bara någin enstaka gång. Står snällt still, flyttar sig när jag ber om det och sköter sig riktigt bra!


Dagens pass bjöd på hyffsat samma jobb som i fredags, dvs fortsatt fokus på att göra runda volter och det börjar sitta riktigt bra nu. Provade i traven att bara vända runt för sits och yises vad jobbigt det blev sa Nero. Han föll i en jättefint form och satte under sig riktigt bra, dock tappade han rejält i fart, vilket visar att han hamnar rätt och att det blir jobbigt.


Nero kändes lyhörd och lagom framåt idag. Galopparbetet bjöd han på ett par skutt när jag även där gjorde stora volter där han tvingades svänga...jobbigt värre!

Avslutade med att trava och skritta av i låg form och därefter svampades och flugsprayades han innan han fick återvända till hagen.


Väl hemma lekte jag med missarna en stund...på agendan stod innebandybollen! Väldigt roligt och mycket uppskattat av busbjörnarna. Sambon passade på att fota så jag bjuder på lite härliga bilder;


               

 
 
Ingen bild

Boel

25 juni 2012 22:15

Vilka härliga katter du har.Man ser hur viga katter är.
Vad har du för selar vilken typ.
Bra kamera eller bra fotograf.

Malin

26 juni 2012 17:06

Tack :D
Ja det är mina finaste killar! Dom är så otroligt viga och spänstiga. Bagheera som är den som gymnastiserar och far omkring mest hoppar lätt 1,80 dvs full kylskåpshöjd från stillasittande position och rakt upp. Fascinerande!
Till katterna använder jag Trixies kattselar för stora katter. Det är med hals och magband med en extra förlängd del som binder samman dem. Sen är det med cykelhjälmsknäppe så dom sitter ordentligt. Dock har jag alltid selarna så löst sittande att de kan ta sig ur ifall de skulle fastna.
Ja det är nog kameran som är riktigt bra, även om sambon börjar få upp snitsen på att använda den :)

 
Ingen bild

Boel

7 augusti 2012 19:27

Hej och grattis. Såg eran fina katt bild i karlskoga kuriren idag 7/8. Blev så paff när jag kände igen.

Malin

7 augusti 2012 21:45

Haha...vad roligt! Ja det känns jättekul att vi vann med dom små busbjörnarna!
Så nu är dom kändisar som varit i tidningen två ggr på bara en månad! Tack så mkt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards