Chocolicious

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Malin - 2 juli 2012 20:38

Jobbade ju sista natten inatt och sov således inte längre än till lunch idag. Åkte till stallet på eftermiddagen och träffade på Kerstin som röjde för fullt i sadelkammaren. Det stora sommarröjet var igång. Skönt för min del eftersom jag gjorde det när Jerez flyttat, så jag har mitt på det torra redan. Fixade i stallet och snackade lite skit innan jag hämtade in Nero. Tycker faktiskt att proteinfodret har börjat ge lite effekt nu. Han ser mindre tanig ut och har fått lite bättre fyllnad.


Väl uppe på ridbanan kändes han riktigt trevlig från starten idag. Skrittade på i bra takt och även i traven kändes han stadigare och mer luftig. När jag ridit i ca 15 minuter kom Kerstin upp till banan och bad mig rida lite LC-program. Det är närmligen träningstävlingar och programridning på ridklubben under sommaren och Kerstin tycker det vore ett utmärkt tillfälle att komma ut och se nya miljöer och andra hästar. Så sagt och gjort, jag red ett improviserat LC-program, kommer ju inte ihåg exakt hur det går, men man kan ju de ungefärliga vägarna och rörelserna efter alla tävlingar man genomfört.


Nero skötte sig faktiskt riktigt bra och vi fick till och med beröm av Kerstin. Hon tyckte Nero var jätteduktigt och ansåg att vi inte skulle ha några problem att åka ut och rida en modifierad LC. Jag skulle ju naturligtvis inte delta i tävlingen utan rida utan tävlan så jag kan rida lätt osv. Mest tänkt som en miljöträning för pållis.


Ja det tål att tänkas på...får väl fundera lite om vi skulle åka iväg på något sådant efter sommarvilan.


Var ute och gick med sambon innan maten. Sjukt mycket smultron i år, och dessutom börjar kantarellerna att ploppa upp. Verkar bli ett ordentligt svampår.



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards