Chocolicious

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Malin - 27 juli 2012 18:56

Idag var jag och hämtade ut ytterligare en burk Vetranquil samt två förpackningar med Fenylbutazon...tills det fashionabla priset av 1000:-. Underbart kul   

Tur att jag inte har något annat att lägga mina pengar på! Men men, jag har ju Nero väl försäkrad, så förhoppningsvis får jag väl tillbaka det mesta på den, när jag skickar in papper och kvitton!


Nero verkade lugn i hagen idag. Fixade i stallet innan jag hämtade in pållis. Han haltar dock lika illa...  

Tog en ordentlig rykt idag, samt en klistund med piggborsten, vilket Nero uppskattade väldigt mycket. Han blev så lång i truten....


Blandade buttan med betfor och bjöd pållis på, inte det godaste han ätit, men efter lite övertalning så slank det allt ner. Vi får väl se hur länge det går! Skrattade åt honom när han kom in i boxen. Jag göder ju den stackars pållen för allt vad jag äger och har. När han kommer in på eftermiddagen så väntar 1,5kg Hippo Alfa grow samt 2kg lucernhack i krubban, plus lite linfrökaka och morötter naturligtvis, å så 3-4kg hö. Bortsett från det så äter han ju 4kg hö på morgonen samt lite betfor med medicin, flera kilo gräs under timmarna i hagen och sedan 1,5kg Hippo Alfa grow med linförkaka, morötter och 4kg hö till kvällen. Han äter faktiskt upp allt, tro det eller ej. Men jag skulle gissa att vi ligger nära maxgränsen för vad han orkar peta i sig på ett dygn. Men det ger faktiskt resultat, långsamt, långsamt så börjar han lägga på sig och runda till formerna igen. Nu kan man inte längre skönja revbenen på honom, och han är mycket mindre kantig över kors och bogar. Ska försöka fota honom imorgon!


Så denna gödning tillsammans med Vetranquil och flugtäcke verkar göra susen, både för välmående och vikten. Nu är det bara hältan som vi ska försöka komma underfund med!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards