Chocolicious

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Malin - 24 augusti 2012 12:51

För idag är det nästan ännu värre väder.

Hade stallet inplanerat på morgonen, eftersom jag jobbar 14-22.

Men i sedvanlig ordning så stod regnet som spön i backen när jag anlände dit, och Nero hade utnyttjat morgontimmarna i den geggigaste delen av hagen med att rulla sig.


Så det var bara att glömma att det skulle bli någon ridning när jag hade en häst dyngsur och inbakad i lera. Å en promenad kändes faktiskt inte det minsta lockande när regnet vräkte ner. Så det fick bli en vilodag till för Nero-plutten. Han går ju trots allt i hela hagen nu, och njuter av gräset.


Står återigen i valet och kvalet i om jag ska klippa manen nu innan värsta lerperioden kommer eller vänta till våren.

Det är ju bara att inse att det funkar inte att ha en lång och böljande man, på en häst som fullkomligt älskar att rulla sig i lera, om man samtidigt har tänkt sig att kunna rida hästen.

För när manen väl är ingeggad så går det inte att göra rent den utan att förstöra den, å det sliter något fruktansvärt att tvingas reda ut den varje dag pga lerkockor som hänger.


Samtidigt tycker jag att det är rasande snyggt med inbakad fläta och den fina välvningen på halsen som blir av flätan. Är dock feg och vågar inte ha manen flätad i hagen efter en bekants incident där hästen skulle klia sig och fastnade med skon i flätan och ryckte sönder muskulaturen i kors och länd i sina försökt att ta sig loss   

MnJa det tål att funderas lite på. Tänkte jag skulle duscha och bada Nero någon dag, så jag får reda ut svansen och ta bort all smuts ut pälsen, bara flugsäsongen är över!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards