Chocolicious

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Klåfingrig var ordet...

Av Malin - 26 augusti 2012 22:39

Haha...jag vet inte vad jag ska säga om min lilla häst, idag var han faktiskt riktigt underhållande   

Lindade ju galoppbandage på höger fram igår eftermiddag efter de nytillkomna balltrampen, och klädde honom med boots på båda fram. Detta skulle sitta kvar under natten och tills jag skulle komma till stallet på förmiddagen.

Kerstin släppte in honom igår kväll, och då satt allt som det skulle, å även igår vid 23-tiden då hon var nere och släckte för natten.


Imorse hade Putte utsläpp, och han hade kommit upp och väckt Kerstin på direkten igen och frågat om inte Nero skulla ha boots på sig i hagen idag. Jo, svarade Kerstin.

Näe sa Putte, jag tror Malin har varit här och plockat av dom, för dom ligger utanför boxdörren i en prydlig hög. Konstigt tyckte väl Kerstin, eftersom jag isf borde ha skrivit något på tavlan. Så hon följde med ner till stallet.


Å vem är Mr Klåfinger....jo NERO. Han hade helt enkelt ägnat natten åt att ta av sig bootsen och slänga ut dom utanför boxdörren i en prydlig hög, dvs på exakt samma ställe. Han hade även tagit av förbandet och lagt bredvid....  


Tyvärr var bootsen naturligtvis trasoga..eftersom han inte varit alltför nogrann när han knöppte upp kardborren.

Så han fick ett par nya boots på sig och ut i hagen.


När jag kom, så ägnade vi en stund åt att byta box åt Nero, eftersom Vilhja kommer hem från sommarbetet och inte ska stå bredvid Nero. Så nu fick han en hörnbox, så får vi se om det passar herrn.


Hämtade sedan in honom från hagen och balltrampen såg bättre ut idag. Mindre svullet och värmeökat.

Tvättade rent med tvål och vatten, på med blåspray och sedan boots igen. Men nu blir det vara boots i hagen, så vi kanske får behålla dem lite längre.


Tog en promenad idag. Nero var lite på tårna och vägrade gå i vattenpölar...så vi tog en diskussion kring detta, vilket slutade som det brukar, dvs med att han fick gå i vattenpölar iaf. Det är en typisk sådan grej som är så viktig att ta igenom, för annars står man där på dressyrtävlingen som regnat bort och får hela tävlingsdagen förstörd av att det finns vattenpölar på banan som hästen vägrar att gå i.


Så mina hästar har vattenpölsträning tills de går igenom vattenpölen utan diskussion!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards