Chocolicious

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Malin - 29 augusti 2012 20:18

Ännu en lång dag på jobbet. Direkt efter jobbet åkte jag till Djur&Natur och köpte mat till Nero, samt förbi djurkliniken och köpte mat till kissarna. Sedan vidare till stallet, mockade och fixade maten innan vi gemensamt tog in hästarna.

Nero hade roat sig kungligt idag och sprungit av sig båda bootsen och rullat sig ett antal varv i leran.

Tråkigt nog hade sista rullningen skett nyligen, så en planerad ridtur var bara att stryka då hästen var täckt av ett halvtorkat lager lera som är omöjligt att få bort.


Så Nero fick ha en eftermiddag i boxen medan jag hann med att leta reda på två stycken avsprungna boots att återbörda till stallet.

När jag var klar i stallet kom Erika precis tillbaka efter en ny resa med sto och föl, denna gång till Skara eftersom fölisen inte är bättre och Erika tröttnat på bemötandet på Strömsholm.

Så tillsammans åkte jag och Erika till hennes gamla stall och kikade på en stallplats som jag är lite sugen på. Det är en tjej som hyr ut den under tiden hon pluggar, och ligger på en anläggning med ridhus på gården. Eftersom Nero har vilat sig igenom hela sommaren, vilket inte riktigt var vad jag hade tänkt mig, så blir det desto mer ridning i höst/vinter, å då vore det skönt att ha ett ridhus utan att behöva lasta och åka transport på halkiga vägar.


Så jag var där och kikade idag, så nu ska jag fundera ett par dagar så får vi se om jag tar den!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards