Chocolicious

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Malin - 30 augusti 2012 20:18

Hej och hå...det gäller att vara på alerten om man ska hinna rida mellan regnet som öser ner.

Jobbade ju till 16.30 idag, så när jag kom till stallet så hade hästarna precis gått in. Började därför med att fixa maten och mocka till Nero, i hopp om att regnet skulle upphöra för en liten stund.

Hämtade ut Nero ur boxen och borstade och och fixade en stund. Medan jag gjorde det drog en riktig skur in, så då trodde jag att jag skulle få skippa ridningen idag. Men sen upphörde regnet igen, och jag skyndade mig att klä på Nero och mig, å så gick vi upp till ridbanan.


Gick ett varv under två rådjurs överinseende innan jag hoppade upp. Nero var pigg och på bettet idag, så han skrittade runt med stora steg och glad min. Blev lite på stundtals och taktade mot trav, men då tog vi vara en försiktig förhållning för sitsen och så beröm när han hittade skritten igen.

Traven var framåt och luftig idag, vilket kändes väldigt härligt. Nero hittade en bra form att jobba i, och fick bara lite lyfthjälp ibland då han sjönk för långt ner. Bjöd på ett par bussprång, då han fladdrar med frambenen   

Vi travade längs fyrkanten, ett par varv på voltern och så vände vi snett igenom och körde samma åt båda varv. Beröm, halt och sedan skrittade vi av!


Beröm och åter till boxen med nöjd häst och nöjd matte!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards