Chocolicious

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Malin - 9 september 2012 13:14

Inte nog med att sommaren uteblev i år, nu har hösten tydligen bestämt sig för ett tidigt intåg. Imorse var det 2 grader ute när jag gick upp, och svinkallt! Känns även inne hur kylan drar fram, å vi har inte satt på värmen än, eftersom det inte brukar behövas på minst en månad till...suck!


Så det är på med ullsockor och tofflor    Åt en härligt värmande frukost med hemmagjord varm choklad och smörgås med enrisrökt korv....mmm...gott och värmande!


Ska ju jobba i eftermiddag så jag hade stallet på förmiddagen. Hästarna var redan ute när jag kom dit, så jag fixade stallarbetet först. Hämtade in Nero och borstade och fixade. Idag var det dags att prova dressyrsadeln igen, har ju inte ridit i den sen jag fick tillbaka den från omstoppningen. Nero verkade iallafall nöjd med den och skrittade på med vippande öron.

Jobbade vidare på banan med mycket övergångar och det märks att han är betydligt mer med och på alerten för hjälperna.

Avslutade även dagens pass med att vi skrittade av samma runda som igår. Idag hade vi dock ingen sambo med
oss, utan vi fick klara det själva.

Nero skötte sig bra, blir lite osäker och då stannar han gärna för att se sig lite omkring. Bla när han fick syn på hundarna, men så snart vi kom in i skogen så var öronen spetsade framåt och han gick glatt fram över stock och sten.


Imorgon hoppas jag kunna ta en promenad med honom, om inte vädret är för ruskigt, så ska vi se oss omkring i omgivningen eftersom jag planerar att öka på med uteritter närmaste veckorna. Å då är det alltid en fördel om man promenerat samma sväng tidigare så hästen kan känna en viss trygghet i att här har vi varit förut, nu när matte plötsligt hamnat på ryggen istället för på backen!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards