Chocolicious

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Malin - 13 september 2012 20:50

Skänt med ytterligare en ledig dag. Tog en sovmorgon imorse och gick upp vid 9.30 Åt frukost i lugn och ro och mös med kissarna. Åkte mot stallet vid lunch och börjad med att stanna till vid Djur&Natur för att köpa hästmat enl nya foderstaten. De hade allt hemma, så det var snart avklarat.

Därefter vidare till stallet där Nero gick och betade i godan ro i hagen när jag kom.

Började med att mocka och fixa med maten. Allt ska ju vägas och kontrolleras innan jag skriver färdigt foderskylten med måttangivelser. Är alltid nog med att det ska finnas en aktuell foderskylt i stallet ifall jag skulle bli satt ur spel för en kortare eller längre tid, så det ska vara lätt att hoppa in och ta hand om Nero, utan att han blir utsatt för alltför stora förändringar.



När jag fixat färdigt i stallet tog jag med mig borstar och hovkrats ut i hagen till Nero. Han kom glatt fram och vi ägnade en halvtimma åt att mysa och borsta ute i hagen. Duktiga killen står helt still och njuter av att bli ompysslad. Lyfter även snällt på fötterna och låter mig kratsa hovarna, trots att han är helt lös. Där kan man tala om förtroende.


Nero blev väldigt förtjust i den lila piggborsten som han lekte med en lång stund. Han tog upp den i munnan och slängde och ryckt med den. Provade även att borsta lite i gräset....å som jag skrattade åt honom. Han är så himla underhållande. Ska försöka se om jag kan hitta några leksaker till honom att ha både i hage och box, för jag tror att han skulle uppskatta det.


Resten av dagen har ägnats åt veckohandling på Ica, en promanad i det fina vädret tillsammans med sambon, å så hann jag även med att tvätta bilen både in och utvändigt, skönt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards