Chocolicious

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Strålande väder!

Av Malin - 6 oktober 2012 21:47

Ja idag fick jag äntligen en sån där fin dag med klarblå himmel, solsken och hög klar luft. Var dock rejält kallt imorse med minusgrader, vilket passade mig perfekt för då hann jag frosta ur frysen innan det blev för varmt ute.

Ägnade resten av förmiddagen till att röja lite utomhus och göra allt klart inför den stundande vintern.


Åkte således till stallet på eftermiddagen, skönt att komma dit innan hästarna skulle in, så jag hann mocka ordentligt och pilla med mat och dylikt innan vi med gemensamma krafter hämtade in alla pållisarna. Nero var i vanlig ordning mycket smutsig om benen, så idag passade vi på att ta en sväng ner till ridskolestallet och spolade benen. Spänannde och mycket att titta på men Nero skötte sig bra!


Tillbaka upp i vårt stall så borstade jag medan Nero mumsade eftermiddagshö. Sen fick det bli en paus i ätandet för att ta ett pass på stora utebanan istället.

Idag hoppade jag upp vid stallet och vi skrittade ner till banan. Gick fint, bortsett från att Nero bestämt sig för att pallen som vi hoppade upp ifrån förra gången vi var på banan plötsligt blivit otäck, så han skulle skygga och fjompa sig där. Vi tog ett snack om saken och sedan gick Nero förbi iallafall.


Passet idag ägnade vi återigen åt att rida på i ett bra tempo längs hela ridbanan och lägga volter lite här och där. Nero bjöd på bra och rundade sig riktigt trevligt stundtals. Jobbade så i traven i ca 15 minuter innan vi tog en skrittpaus och sen jobbade vi lite galopp. Idag blev det två varv åt vardera hållet innan vi avslutade för dagen. Tycker han bjöd på bättre idag och kändes mer sugande framåt, men blir snabbt trött.


När jag satt och skrittade av rivstartade det en stackars hare precis bredvid ridbanan, Nero orkade knappt lyfta på örat åt det hela    Imorgon står uteritt på schemat för vår del! Skoj!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards