Chocolicious

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Malin - 9 november 2012 18:29

Sista arbetsdagen denna vecka avslutades med en tur till stallet.

Tog med mig Nero ner och spolade leriga ben samt passade på att spola av såret ordentligt med ljummet vatten och göra rent. Tillbaka uppe i stallet så borstade vi och jag gjorde rent såret lite grundligare. Det ser mindre svullet ut och han ömmade även mindre. Sprayade på blåspray innan vi klädde på oss för en promenad längs med vägen. På med täcke med reflexkant, reflexboots och reflexväst på matte.


Gick en sväng på ca 20 minuter och till en början gick det väldigt fint med att möta bilar etc, men på tillbaka vägen när det började bli mörkt så tyckte Nero att det blev lite otäckt med lysena på bilarna och alla skuggor. Det fick blir ett par tillsägelser när han fjantade omkring, men tillslut var vi tillbaka hemma i stallet och Nero fick återvända till en nymockad box och äta hö.


Imorgon har jag kvällsfodringen i stallet, så då blir det ett sent besök för min del!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards