Chocolicious

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Fattat galoppen...:)

Av Malin - 26 december 2012 22:50

Så har jag jobbat inatt och sov sedan till lunch. Efter frukost blev det en sväng förbi Apoteket och sedan vidare till stallet.

Mockade och fixade maten innan jag hämtade in Nero som nog var glad att matte kom och hämtade in honom, eftersom det blåste och regnade ute. Riktigt skitväder idag.

Så vi njöt av att ha ridhuset så nära och promenerade ner dit. Var helt ensamma även idag.


Å när jag kommer in i själva ridhusmanegen med Nero så inser jag att det inte finns någon pall att hoppa upp från. Öppnar försiktigt sargdörren och ser att det står en pall en bit in. Men för att hämta den är jag tvungen att släppa Nero. Så jag tvinnade ihop tyglarna så han inte skulle fastna ifall han skulle bralla iväg när jag släppte honom. Men Nero som är världens goaste kille skrittade längs sargen helt lös bredvid mig fram till pallen, å sen vände han skrittade med mig tillbaka när jag gick ut med pallen i manegen   

Hur duktig får man bli. Inga problem att leda honom lös, han går ju som en hund efter mig även om vi har en sarg emellean oss. Massor med beröm och klappar för att han var så duktig.

Hoppade sedan upp och så skrittade vi igång. Travarbetet fokuserades till att jobba med övergångar och på volten även idag. Nero skötte sig jättebra och kändes mjuk och följsam.


I galopparbetet började vi i vänster varv och där fattar han jättetrevligt. Galopperade ett par varv längs spåret och sedan ett par varv på volten. Avslutade med beröm och en skrittpaus.

Sen tog vi högervarvet som är lite svårare. Nero fattade fel på första försöket men sen tog han rätt galopp redan på andra. Massvis med beröm och även där galopperade vi ett par varv längs fyrkanten och ett par varv på volten. Avslutade med att trava av i en låg form och sedan skrittade vi av.


Tillbaka i stallet fick Nero återvända in i boxen med eftermiddagsmaten.

Blev ytterligare en tur till stallet ikväll då jag hade kvällsfodring på mitt schema. Är lite mysigt att droppa in i stallet när allt är tyst och mörkt omkring en, å sen lyssna till hästarnas förnöjda tuggande.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards