Chocolicious

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

NeroBus...

Av Malin - 28 december 2012 19:01

Stallet efter frukost och började med att mocka och fixa maten. Hann även med lite allmänt plock, dvs sortera in ren tvätt, plocka iordning lite i sadelkammaren och göra rent Nero´s foderhinkar. Skönt med ledig tid så man hinner med sådana saker.


Hämtade in Nero från hagen samtidigt som Lisa hämtade Gazzie, trevligt med lite sällskap. Klädde på oss och gick försiktigt ner till ridhuset, var riktigt halkigt idag, inte för Nero som är fullbroddad, men för matte.


Väl i ridhuset ägnade vi passet åt lite mjukgörande arbete Nero kändes lite stel och har nog lite träningsvärk efter senaste passet som gick så himla bra. Skrittade fram länge och väl på lång tygel innan vi fortsatte lite mjukgörande travarbete. Travade runt, gjorde lite volter och övergångar här och där. Galopperade i båda varven och idag bjöd Nero på lite busigheter, så både Lisa och jag skrattade högt åt honom. Han liksom hoppar in i galoppen och kickar lite å så frustar han. Knäppispållisen   


Skrittade en stund och sedan blev det lite mer travarbete där vi fortsatte jobba övergångar. Vi jobbade trav 1/4 ridbana, sen skrittade vi 1/4 och så fortsatte vi så...nyttigt träning för Nero. Travade av i låg form och sedan skrittade vi på lång tygel.


Hann även med att anmäla Nero och mig till tömkörningskurs som går på klubben. Så 1g/månad ska vi lära Nero bli tömkörd...ska bli kul och intressant. Stefan som håller i träningen ska tydligen vara väldigt duktigt. Ser fram emot första träningen som jag tror blir om 3v.


Fick även sms om nästa dressyrträning som är på onsdag 2/1. Så det blir kul att se om Anna märker någon skillnad och få lite nya tips och ideer.


Imorgon blir det vilodag för Nero och jag ska jobba inatt och sedan åka till Grums och äntligen hömta hem Neros hoppsadel som varit inne på omstoppning. Så hoppas vi att den passar bättre nu!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards